Hvorfor Bustetrollet Frisør velger FixIT

Paul Bøhn er daglig leder og eier av Bustetrollet Frisør i Ski. Med mer en 30års fartstid i frisørfaget har han erfaring og kunnskap som få kan måle seg med. Hans tilnærming til sitt fag og yrke har skapt en trygg og god arbeidsplass, som over tid har ført til en lojal kundegruppe. Paul er ikke spesielt opptatt av teknologi, han liker seg best i salongen med saksen i hånden. Men i 2008 innså han at noe måtte gjøres for å ikke falle akterut.

 Dette var et kvantesprang

-Jeg har aldri brydd meg særlig om teknologi, det skal bare fungere. En redsel for å ikke henge med i bransjeutviklingen førte derimot til at jeg sendte en medarbeider til en bransjemesse for å finne ut mer om systemleverandører. FixIT stakk seg tidlig ut som det enkleste og beste valget. Vi kom fort i gang og det fungerte helt topp fra dag en. Dette var et kvantesprang, også for meg personlig. Teknologi vil aldri bli min hobby. Drivkraften min er å drive salongen videre og det gjør jeg sammen med FixIT og deres løsninger, sier Paul.

Verden forandrer seg fort og frisørbransjen er ikke det den en gang var. Teknologi blir stadig viktigere, ikke bare for å imøtekomme kundenes voksende forventinger, men også krav fra myndighetene.

Slik har jeg posisjonert meg hestehoder foran konkurrentene

ref_bustetrollet-frisor-Kravene en nyetablert salong står overfor i dag er betydelige i forhold til da jeg startet opp. Kundene ønsker de nyeste løsningene og skattemyndighetene har nye metodeverk vi må følge. For å holde meg selv og salongen i forkant har jeg deltatt på flere faglige samlinger med FixIT. Slik har jeg posisjonert meg hestehoder foran konkurrentene, sier Paul og fortsetter.

-Før min første FixIT-samling var jeg usikker på hva jeg gikk til og litt bekymret for at budskapet skulle gå meg hus forbi. Men seminarene og kursene til FixIT har jeg fra første gang opplevd som nyttige, positive og lærerike. Det er en god møteplass for å knytte sterke relasjoner og ikke minst for å utfordre hverandre. Jeg har fått en ”Litt-mitt”-følelse av FixIT og de tar partnerskapet vårt på alvor ved å jobbe sammen med oss.

Som Premium Partner har salongen fått sitt eget fordelsprogram og FixIT-timebestillings-app. Fordelsprogrammet har til nå vervet mange nye kunder, men det som overrasket Paul mest var appen.

Appen har gitt oss en direkte økonomisk gevinst

-Da jeg først fikk høre om appen anså jeg dette som noe helt unødvendig. Vi hadde allerede timebestilling på nettsidene våre. Men etter en prat med mine ansatte og FixIT, tok jeg en sjanse og vi lanserte appen like etter. Forventingene mine var ikke all verden, men så tok det hele helt av. Den er så intuitiv og enkel at alle kan bruke den, og kundene mine har virkelig tatt den til hjerte. Antall kunder som ringer er gått ned og antall besøk har gått opp. Appen har gitt oss en direkte økonomisk gevinst. Etter det var det var det enkelt å si ja til fordelsprogrammet.

Det innførte vi for å gi tilbake til våre kunder og ikke minst sikre en kontinuitet for fremtiden. Programmet har skaffet oss flere nye kunder og det knytter dem tettere til salongen, sier daglig leder og eier Paul Bøhn med et smil og avslutter.

-Vi har nå de beste løsningene på plass, så får vi se hva fremtiden bringer. Uansett hva det blir så vet jeg vi er på rett vei sammen med FixIT.

Comments are closed.