Hvorfor Fjordklipp velger FixIT

God butikk av ny teknologi og godt håndverk

Marita Sandal eier og driver den nye frisørsalongen Fjordklipp i Leikanger. Salongen åpnet i oktober 2011 og kundene har strømmet til fra dag en.
-Alle frisører ønsker å starte for seg selv. Det er den store drømmen. Jeg er heldig, for mange kunder fulgte med meg fra min tidligere jobb. Men jeg har også fått mange nye kunder. Spesielt etter jeg fikk timebestillingsapp’en, sier en fornøyd Marita.

Jeg hadde tilbud fra flere leverandører da jeg startet opp, men valget var aldri vanskelig.

Hos Fjordklipp betyr en hyggelig atmosfære alt. Kundene skal føle seg ivaretatt og skal slappe av når de kommer til salongen. Det ble derfor tidlig klart for Marita at hun trengte en løsning som gjorde hverdagen enklere, en løsning som fungerte som en ekstrahjelp slik at hun kunne fokusere på jobben.

-Jeg hadde tilbud fra flere leverandører da jeg startet opp, men valget var aldri vanskelig. Med FixIT har jeg en god og oversiktlig timebok som var et av mine viktigste kriterier ved oppstart. Men det som virkelig var tyngden på  vekten var løsningene for nettsider og timebestillingen på nett og app, sier Marita.

ref_fjordklippMye igjen for å være Premium Partner

Andre leverandører kunne tilby et rimeligere alternativ, men for Marita var leveransen viktigere enn prisen.

-Det var litt skummet i starten da kostnaden hos FixIT lå litt høyere enn hos andre leverandører. Men det var ingen av de andre som kunne måle seg med hva som lå i totalleveransen. Jeg får utrolig mye igjen for å være Premium Partner, og  sammenligner jeg det med kostnaden med å ha en resepsjonist så kommer jeg svært godt ut, sier Marita.

Siden jeg tok i bruk timebestillingsapp’en er antall telefoner til salongen mer enn halvert.

Teknologi betyr veldig mye for Marita og for kundene. Da salongen åpnet ringte telefonen i ett. På et tidspunkt var det så travelt at Marita måtte gå med handsfree mens hun hadde kunder til behandling.

-Jo færre telefoner, jo mindre stress blir det i salongen. Derfor er timebestillingsapp’en det viktigste jeg har tatt i bruk. Nå har jeg mer tid til kundene. Siden jeg tok i bruk timebestillingsapp’en er antall telefoner til salongen mer enn halvert. Kundene ordner alt selv og digger det. Det er den flinkeste og billigste ekstrahjelpen jeg kunne ha ønsket meg, ler Marita.

ref_fjordklipp2Gjør livet enklere

Rykte sprer seg raskt på bygden og app’en til Fjordklipp er blitt en snakkis. Marita har vært flink til å reklamere for den når kundene er i salongen, og er også aktiv på Facebook.

-Det er viktig for meg at kundene bruker app’en når de booker time. Det gjør livet mitt mye enklere. Her legger kundene inn ønsket behandling som gjør at jeg har tid til å legge alt til rette og planlegge besøket før kundene kommer. Etter behandling går vi inn i app’en sammen for å rebooke time der og da. Har de ikke lastet den ned, så fikser vi det først, sier Marita

Veien videre for Marita er å få så mange som mulig av kundene til å bestille time og behandling via app og nett. På FixIT Online henter Marita enkelt ut tall og rapporter for driften, og ikke minst for app’en. Og tallens tale er klare. Etter at app’en ble tatt i bruk har besøksfrekvensen til kundene gått opp og kundene legger igjen mer penger i salongen. Det er stort sett alltid fullt i salongen, så dersom du vil klippe deg hos Marita må du se frem i tid. Ganske langt frem.

-Jeg må ha tid til å fokusere på kunder og fag. Da er det godt å ha FixIT. De følger med på nye trender for meg og inviterer meg med på kurs for å lære mer om hva jeg kan gjøre for å drive mer effektivt. Det er viktig med slike samarbeidspartnere! Jeg vil være lojal kunde hos FixIT. De er trendsettere, og ikke minst er det meget tidsbesparende med oppgjørsbehandlingen i Online. Det bruker jeg mye hjemme og følger med på tall og rapporter”, sier Marita fornøyd.

Jeg må ha tid til å fokusere på kunder og fag. Da er det godt å ha FixIT.

Comments are closed.