Hvorfor Hair é vi velger FixIT

Trude Halland Muri eier og driver frisør­salongen Hair é vi, som så dagens lys i Bergen i 1990. I 2004 førte kjærligheten til at Trude pakket med seg salongen og flyttet til Florø. Overgangen var stor. Hun reiste fra en salong med to ansatte for å starte opp helt på nytt, helt alene. FixIT ble valgt som samarbeidspartner, og har vært med Trude siden. Fra dag én stod kundene i kø og timeboken fylles opp 3-4 uker frem i tid. Med nå 4 ansatte er salongen blitt en suksesshistorie.

Sammen med FixIT har vi funnet suksessoppskriften.

-Å flytte salongen fra Bergen til Florø var litt skummelt, men med den mottakelsen jeg fikk har det aldri vært tvil om at dette var rett avgjørelse. Litt drahjelp har jeg nok fått i form av at salongen var et nytt og spennende tilskudd i lokalmiljøet. Så har jeg 4 utrolig flinke ansatte som jeg kan takke for at jeg har lykkes, og sammen med FixIT har vi funnet suksessoppskriften, sier Trude og fortsetter.

-Ingen andre i markedet kan måle seg med deres løsninger. De er profesjonelle og veldig dyktige. Hadde jeg valgt dem bort ville det være som å ta steget tilbake til 80-tallet. Vi er på mange måter avhengige av FixIT for å få hverdagen til å gå rundt. Jentene kan med sin egen pålogging enkelt hente ut detaljerte rapporter om seg selv og for salongen overordnet. Vi setter felles mål og har internkonkurranser som gjør drift og forbedring til noe gøy og til en naturlig del av hverdagen.

Samarbeidet nærmer seg nå 10 år og Trude har ingen planer om å velge bort FixIT. Snarere tvert imot.

Telefonen har nesten sluttet å ringe, men timelistene fyller seg opp.

ref_hairevi-FixIT gjør det gøyere å drive salong, men det som virkelig utgjør en forskjell er at kundene trykker løsningene til hjerte også. Kundene elsker spesielt timebestillingsappen. De følger med på egen besøks- og kjøpshistorikk, bestiller timer frem i tid og synes det er gøy å bestille time. Telefonen har nesten sluttet å ringe, men timelistene fyller seg opp. Slik sparer appen oss for mye arbeid i hverdagen. Når jeg henter ut rapporter så ser jeg også at appen har skaffet oss flere nye kunder og  app-kundene besøker salongen hyppigere enn tidligere. Vi hadde ikke vært der vi er nå uten FixIT, konstaterer Trude.

Trude og jentene er aktive brukere av FixITs rapporteringsverktøy, og har hatt god nytte av DM-verktøyet for e-post og SMS som ligger i samme løsning.

-Jeg er opptatt av at vi ikke sender for mye reklame til kundene våre via SMS og e-post. Men dersom en ansatt skal i permisjon eller vi har annen viktig informasjon til kundene, så er denne løsningen genial. Respons og måling av aktivitetene får vi direkte i samme system. Jeg skal på kurs med FixIT for å lære mer om muligheter for varesalg og kampanjer via appen. Da blir det kommunikasjon på kundens premisser og de kan selv styre om de vil ha informasjon som push-melding eller ikke. Jeg gleder meg til å se nærmere på dette, sier Trude.

Som Premium Partner får salongen tilgang til en rekke verktøy og løsninger som letter salonghverdagen. Men det var ikke før Trude deltok på en samling med FixIT i Tunisia hun virkelig fikk øynene opp for mulighetene hun hadde.

Det var et veldig nyttig og ikke minst sterkt faglig kurs som inspirerte meg.

-Jeg var med FixIT til Tunisia og det var først da jeg skjønte hvilke verktøy vi faktisk satt med. Det var et veldig nyttig og ikke minst sterkt faglig kurs som inspirerte meg. Det er rett og slett gøyere å drive butikk nå som vi får fullt utbytte av alle løsningene. Og det er viktig at man bruker så mye av funksjonalitetene som mulig, da er systemet verdt hver eneste krone, og enda litt til, sier Trude og avslutter.

-FixIT er et fantastisk verktøy, og hjelper meg til en enklere salonghverdag. Selv bare en så enkel ting som mulighet for å ta notater på kunden rett i kassasystemet gjør at vi knytter oss sterkere til kundene. Blir spennende å se hva de neste, nye løsningene blir.

Comments are closed.