Hvorfor Hildes Salong velger FixIT

Hildes Salong i Porsgrunn så dagens lys for første gang i 1990. Nå, 23 år senere, har daglig leder og eier Hilde Aannerød syv ansatte og har måtte flytte til større lokaler.

Både kunder og ansatte stortrives i Hildes Salong, der fokus på trivsel og gode resultater styrer hverdagen.
-Det viktigste er å alltid levere et godt resultat, men trivsel på arbeidsplassen er også svært viktig for meg, sier Hilde.

Salongen har siden oppstart tiltrukket seg nye kunder. Kvalitet i leveransene, en god atmosfære og engasjerte medarbeidere sikrer også at kundene kommer igjen, og igjen.
-Vi skal gi alle kunder en god opplevelse når de er i salongen, og i tillegge er vi gode på rebooking. Med FixIT kommuniser vi med kundene når de ikke er i salongen. Vi sender enkelt ut kampanjetilbud og nyheter til kundene på SMS og e-post. Alt dette virker inn på den gode kundeopplevelsen som sikrer lojale kunder, sier Hilde og smiler.

 Lurer jeg på noe så får jeg hjelp.

Hilde fant og valgte FixIT etter et søk på nettet i 2008.
–De virket seriøs og ikke minst gjennomtenkt med tanke på salongens hverdag. Noe jeg savnet i min daværende løsning var en velfungerende support. FixIT har tett og god oppfølging som i aller høyeste grad har stått til forventingene. Lurer jeg på noe så får jeg hjelp, sier Hilde.

Som FixIT Premium Partner får man mulighet til å delta på lederkurs og samlinger der salongene blir oppdatert på hva som rører seg i bransjen og nye muligheter med FixIT.
–Jeg har vært på flere samlinger, både alene og med ansatte. Slik klarer vi å utvikle oss i takt med kundenes forventinger. Det er svært nyttig og like lærerikt hver gang.  FixIT er en samarbeidspartner jeg ikke vil være foruten, konstaterer Hilde.

 Det sparer oss for mye tid.

ref_hildes-salong2Teknologien har på mange måter forandret den daglige driften av salongen. Der kassedagboken og blyanten lå finner man nå et touchskjerm.
–Det er fantastisk å ha et system som ivaretar alt fra timebok og timeregistrering til omsetting og lønn. Med timebestilling på nett og med app kan kundene bestille timen selv. Det sparer oss for mye tid. Vi har mer fokus på kunden når vi slipper å løpe etter telefonen. Det er genialt, sier Hilde.

Med FixIT forenkles og effektiviseres salongdriften. FixIT er oversiktlig og tilgjengelig for alle som arbeider i salongen.
–Alle ansatte har en egen pålogging som brukes aktivt til å kjøre ut detaljerte rapporter på egen prestasjon og på salongen generelt. Vi har full kontroll til enhver tid og det er enkelt å identifisere forbedringspotensial og suksesskriterier, forteller Hilde.

Med ett hadde salongen en app. Fantastisk.

Det var på en FixIT-tur til Tunisia i 2010 Hilde tok valget om å ta i bruk FixIT timebestillings-app.
–Det var aldri noen tvil om dette var noe vi skulle være med på. Ikke bare var det moro, men veldig enkelt å komme i gang. Jeg sa ja på direkten og med ett hadde salongen en app. Fantastisk, sier Hilde.

Valget om å ta i bruk app har vært en innertier for oss.

Kundene elsker den nye app’en.
-Tilbakemeldingene er svært gode og mange synes det er gøy å bestille timen selv. Skal salongen henge med i tiden må vi følge trendene, så nå er det også mulig å bestille tilbuds- og kampanjevarer direkte i appen. Valget om å ta i bruk app har vært en innertier for oss, avslutter daglig leder Hilde Aannerød.

Comments are closed.